TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI KAYNAK SİTESİ

Edebiyat'a dair her şey alikaramanhoca.com 'da

Üyelik Girişi
EDEBİYATIMIZIN ÖNEMLİ ESERLERİ, ESERLERİN YAZARLARI VE KAHRAMANLARI
ANLATICI BAKIŞ AÇISI

ATATÜRK'ÜN ASİL DURUŞU

Centilmenlik Duruşu

Atatürk’ün yanda görüldüğü gibi elinin bir kısmı ceketinin-paltosunun içinde fotoğrafları var.

Bunun  mizan duruşu, nizam duruşu, sadakat duruşu gibi isimler vererek masonik kaynaklı olduğunu iddia edenler var.

O zamanlarda ve daha öncesinde, açık yerlerde ayakta duruş pozisyonunda ve ayakta poz verirken eli ceketin içine koymak kibarlık, centilmenlik duruşu göstergesiydi. Buna aynı zamanda liderlik duruşu da denilmekte,  dönemin liderleri bu duruşu sergilemekteydi. Atatürk de liderlik vasıflarına tamamen sahipti. Atatürk bununla batılı kıyafetine görsel ağırlık vermek (İngilizce: “emphasize”) istemiş de olabilir. Belki de Napolyon’u çok incelemiş, ki kimilerine göre Napolyon hayranıydı, ve o arada “napolyon duruşu” olarak bilinen bu alışkanlığını da bilerek ya da insiyaki olarak benimsemiş olabilir. Nitekim orta okulda sınıfımıza ilk kez gelen bir öğretmen bu duruşu sergileyince “aaa adam Napolyon” demiştik ve adı Napolyon kalmıştı.

napolyon-bonapart

Napolyon mason değildir, masonları koruduğu ve onun için kardeşlerini mason yaptığı kabul görmektedir. Bkz: http://www.freemasonry.bcy.ca/aqc/napoleon.html Napolyonun kardeşlerinin mason olduğu bilindiğine göre kendisi mason olsaydı o da mutlaka bilinirdi.

Masonluk kapalı bir kutu olduğundan herşey her tarafa çekilebilir. Masonlukla ilgili ritüelleri, sembolleri söylentileri bu yüzden yüzde yüz doğrulamak mümkün olamıyor. Ancak masonların açığa vurmaktan çekinmediği bir gerçek var: “Masonlar, ritüelik duruş ve işaretlerini mason mabedi dışında bir yerde kesinlikle kullanmaz. Bu nedenle bu durum onu kullanan kişinin mason olmadığını gösterir; Masonluk ile bir bağlantısı olduğunu değil.” Bazı mason açıklamalarına göre ise “masonlukta böyle bir duruş yok

Biri laf olsun diye masonlukla ilgili bir araştırma sayfası hazırlasa ve bu duruşu tarif etse ve dese ki bu masonların falanca adlı falanca no.lu ritüelinde yazılı falanca duruşudur dese, millet de bunu kesip yapıştırıp twitterde, face de yayımlasa sonunda döner dolaşır onu bile inandırır. Genelde olup biten bu işte.

İnternette gezince bu söylentinin Türk düşmanı Ermenilerden ve Rumlardan kaynaklandığını görülmektedir. Onlara sonraları bölücü Kürt takımı da katılmıştır. Onların ekmeğine yağ sürmek isteyen örümcek kafalı daha doğrusu kafasız dinci takımının da buna mal bulmuş mağribi gibi atladıkları da anlaşılmaktadır, dinci kesimin önemli ismi Harun Yahya yani Adnan Oktar hariç. Çok ilginç. Yahya’ya göre Atatürk mason olmak şöyle dursun tam tersi mason düşmanı.

Genelkurmay Sitesinde yer alan yandaki fotoğrafta Çanakkale Savaşında gönüllü bombacılık yapan 13 yaşındaki asker de aynı duruşu sergilemektedir. O da mı masonmuş? Bkz:      http://www.tsk.tr Canakkale_Muharebelerinden_Kesitler/htm

Ve gelelim Mareşal Fevzi Çakmak’a. Haydi buyrun, o da mı masondu?

Bu arada Atatürk’ün bir başka duruşu da vardı: İki eli ile göğüs hizasında ceketin kenarlarını tutardı. Favzi Çakmak da öyle yapardı. Bu da mı mason duruşu ? Aslında dinciler bu fotoğraflar yüzünden Fevzi Çakmak’a da mason demek zorunda kaldılar, o da ayrı bir komedi.         

Kimilerine göre de Ata karaciğer rahatsızlığının elinde şişme ve lekeler oluşturması yüzünden elini bu şekilde gizliyormuş. Ancak bunun inandırıcı tarafı yok, bu belki son dönemlerinde söz konusu olabilir ama önceki poz verdiği dönemlerde Ata karaciğerinden rahatsız değildi. 

TürkduruşuBu açıklamalardan hala tatmin olmayanlar varsa yandaki resimlere de bir bakıversinler. Türk Kağanlarının, Hanlarının duruşundan bilgileri olsun.

Özetle: Atatürk doğuştan centilmen idi. Özellikle fotoğrafı çekilirken centilmen görünüşüne önem verirdi. Belki de yoktan bir ulus devlet yaratırken fırsat bulduğunda Türk duruşu göstermeyi amaçlıyordu. Hepsi bu.



KAYNAK
https://bpakman.wordpress.com/


Yorumlar - Yorum Yaz
Anket
Kitap okumak, paragraf çözümünde yararlı mıdır?
TÜRK EDEBİYATININ DÖNEMLERİ
İSLAMİ DÖNEM İLK DİL VE EDEBİYAT ÜRÜNLERİ